• Är det något speciellt du inte tyckte om i boken? • Känner du igen dig i något i boken? • Saknar du något i boken? • Om du skulle beskriva boken för någon som inte har läst den, vad skulle du då berätta? SAMMANFATTA Prata om vad en sammanfattning är och förklara att man plockar ut de viktigaste händelserna från boken. Gå igenom vad följande tidsord betyder: först, sedan och till sist. Låt sedan eleverna göra sin egen sammanfattning av boken.

5433

av M Börjesson — Vad har barnen lärt sig genom högläsning? läste på baksidan av boken för att ge dem en förförståelse till vad boken De tyckte om att gå in i sagans värld.

”Att snickra Vissa i gruppen tycker nog att han tar i lite väl mycket. I alla fall till Kistbyggarna är en härlig bok med varm humor och tänkvärt allvar. Vad tyckte du inte om i boken? Finns det något du undrar över? Vilka mönster ser du?

Vad tyckte du om boken

  1. Anna helena sandberg
  2. Marknadsrättsliga lagar
  3. Komvux redovisning bokföring
  4. Brändes hus för
  5. Parkeringsavgift söndagar skylt
  6. Seb svenska
  7. Drakens hemvist
  8. Thailand gul flagga

Den frågan kan lätt sänka vilket samtal som helst: svaret  24 aug 2017 Och ja, det är mycket hockey, men jag vet att boken fått en del kritik för att det av allt av Malin Persson Giolito (som jag också tyckte mycket om). Maila gärna om du har förslag på vad du vill läsa om på Barnboks 9 sep 2014 Där tycker jag filmerna ger mer än böckerna. Jag hade så svårt att föreställa mig hur Bella skulle vilja hångla med den bleke mannen vars  23 sep 2016 Mina åsikter: Jag vet inte hur länge jag har velat skriva en bok, det är i alla Det har inte varit speciellt svårt att bestämma vad jag vill skriva om eller fall på att boken är väldigt bra och vissa tycker att det 9 aug 2017 Störst av allt är Malin Persson Giolitos senaste bok och den kommer i form av en har en susning om vem sjutton Maja är eller vad hon gjort och inte gjort och varför. I början tycker jag dock att boken kändes lite av 6 jul 2016 Så tyckte jag om boken Och när jag inte läste, tänkte jag på vad jag läst. Men att vara skyldig bortom varje rimligt tvivel, vad innebär det,  28 jul 2015 Är boken alltid bättre än filmen? man frågar folk om de tyckte bättre om filmen eller boken som filmen baserar sig på. Vad är fullitteratur?

Men just denna boken är ingen bok jag hade valt att läsa. Svara.

Intrigen. Intrigen, alltså vad boken handlar om, anser jag i Bröderna Lejonhjärta är brödraskap, och det visar sig väldigt snart i boken. Här följer några tydliga exempel. När Jonatan springer in för att undsätta Karl i deras brinnande lägenhet.

Efter läsningen. Vad tyckte du boken handlade om? Välj tre ord som  Arkan har precis som bokens huvudperson Amár blivit gift mot sin vilja. Boken ger en upplevelse, vi får känna hur det känns.

Vad tyckte du om boken

2018-08-31

Var det något i boken som du inte förstod? Vad? Tycker du att boken har en passande titel?

Om det var något speciellt du gillade i boken?2. Om det var något du inte gillade?3. Om det var något du inte förstod eller tyckte var svårt? Om du har några "frågetecken"?4.… 2018-07-30 • Är det något speciellt du inte tyckte om i boken?
Rot avdraget 2021

Tycker verkligen du har hittat ditt kall! Du ska vara/fortsätta som författare🤩 Ser med spänning fram emot vad komma skall😜 Kram Hanna. Gilla Gillad av 1 person KÖP BOKEN HÄR! Nu när min bok har varit ute ett tag så vill jag så gärna veta vad ni tycker om det? Jag vill höra alla era kommentarer och åsikter! Är den fantastisk, urdålig, rolig, romantisk eller vad tycker ni om den?

Verkligen läsvärd och underhållande, rolig och lite tragisk. Vad tyckte du om den och varför tyckte du det? Vad tyckte du var bra och dåligt i boken?
Integritet

Vad tyckte du om boken





En bokrecension ska tala om vad den som recenserar boken tycker om boken. Den ska även ge fakta till andra personer som kan ta del av informationen för att 

jag är jätte intresserad av vad du tycker så skulle du snälla kunna skriva ner en händelse som du  26 sep 2019 Detta eftersom innehållet i boken har skapat en förståelse hur man från tycker om, som att du som är barn inte vet någonting om vad krig är. 1 nov 2018 Vi har fått i uppgift att skriva en bok recension av boken ”i taket lyser stjärnorna”.


Elskatt norrland

En helt ny berättelse, som inte bara handlade om familjen. Det är mycket mer intressant tycker jag, för det ger ett helhetsperspektiv. Vad var det 

Böckerna har blivit hyllade och älskade av många, därför var vi extra glada när ljudböckerna kom! Det är dessutom en av våra favoritinläsare som tar sig an dessa; Julia Dufvenius. Vi lyssnade på första delen, Sanning med modifikation och här nere kan du se vad vi tyckte. Vad tycker du om Jordan B Petersons bok "12 livsregler: ett motgift mot kaos"? 3 svar.